Администрация нацпарка переехала в директорскую деревню

Юлия Римашевская, Радыё "Свабода", 30.12.2008

Административный отдел Национального парка «Припятский» переведен из Турова, где был всегда, в деревню Лясковичи. В связи с этим более половины сотрудников научного отдела уволились. Как думают некоторые из них, административный отдел перенесен в Лясковичи для того, чтобы удобней было директору парка – Степану Бамбизе.

Бывшая сотрудница Припятского национального парка биолог Инна Зенина говорит, что перенос научного отдела из Турова в Лясковичи – полностью нелогичен: «В чем смысл? Дело в том, что лес же остался здесь! Сотрудникам надо ездить в лес. Теперь им 50 километров из Ляскович надо добираться до леса! Неужели у нас такая богатая республика, само это учреждение, чтобы себе это позволить?»

Раньше едзить в Туров из Ляскович, где жил, вынужден был директор Припятского национального парка Степан Бамбиза. Теперь администрация – сама там, где его дом. Этим и объясняется перевод административного корпуса, считает Инна Зенина: «Ну не находится реального, логичного объяснения этому, кроме того, что самодурство это обычное. Не нравился директору Туров, не хотел он туда переезжать, и потому он просто перевел учреждение в Лясковичи. Было заметно, что все направлено на этот перевод, чтобы вынести администрацию туда. Постепенно наращивалось – ресурсы и так далее – все в Лясковичи. Такая динамика была очевидна от начала его директорства».

Под угрозой увольнения из научного отдела и лаборант Анатолий Домашкевич. Он единственный кормилец в семье, жена вынуждена сидеть в доме с ребёнком-инвалидом. Ольга Домашкевич считает возможное увольнение мужа несправедливостью:

“Муж проработал 32 года. 12 научных публикаций… Профессиональность на лучшем уровне, на все руки мастер и так далее. А должности ему здесь не нашлось. Мы думали, вчера его уволят, но пока еще не известно, как и что. Такой Новый год получается: я не работаю, дочь младшая – инвалид, еще мужа уволят — и будет совсем «хорошо»…»

По мнению Инны Зениной, увольнение Анатолия Домашкевича — большая потеря для деятельности научного отдела Национального парка: “Он практически единственный, кто работал со времен основания собственно заповедника. Он знает весь лес, знает все пробные, стационарные, научные площадки. Занимался много лет мониторингом грунтовых вод. Кроме него мало кто вообще знает, где и что можно в лесу найти…»

В здании, где в Турове размещался раньше административный корпус, теперь эколого-образовательный центр. Руководит им племянница Степана Бамбизы. В администрации Национального парка перевод административного корпуса из Турова в Лясковичи прокомментировали на условиях анонимности таким образом: “Ну, я вам сейчас отвечу — а завтра я также окажусь за бортам!”


Адміністрацыя нацпарку пераехала ý дырэктарскую вёску

Юлія Рымашэýская, Радыё "Свабода", 30.12.2008

Адміністрацыйны аддзел Нацыянальнага парку “Прыпяцкі” пераведзены з Турава, дзе быý заýсёды, у вёску Ляскавічы. У зьвязку з гэтым больш як палова супрацоýнікаý навуковага аддзелу звольніліся. На думку некаторых зь іх, адміністрацыйны аддзел перанесены ý Ляскавічы, каб зручней было дырэктару парку — Сьцяпану Бамбізу.

Колішняя супрацоýніца Прыпяцкага нацыянальнага парку біёляг Іна Зеніна кажа, што перанос аддзелу навукі з Турава ý Ляскавічы — цалкам нелягічны:

“У чым сэнс? Справа ý тым, што лес жа застаýся тут! Супрацоýнікам трэба езьдзіць у лес. Цяпер ім 50 кілямэтраý зь Ляскавічаý трэба дабірацца да лесу! Няýжо ý нас такая багатая рэспубліка, сама гэтая ýстанова, каб гэта сабе дазволіць?”

Раней езьдзіць у Тураý зь Ляскавічаý, дзе жыý, мусіý быý дырэктар Прыпяцкага нацыянальнага парку Сьцяпан Бамбіза. Цяпер адміністрацыя — там сама, дзе ягоны дом. Гэтым і тлумачыцца перавод адміністрацыйнага корпусу, лічыць Іна Зеніна:

“Ну не знаходзіцца рэальнага, лягічнага тлумачэньня гэтаму, апроч таго, што самадурства гэта звычайнае. Не падабаýся дырэктару Тураý, не хацеý ён сюды пераяжджаць, і таму ён проста перавёý установу ý Ляскавічы. Было заýважна, што ýсё скіравана на гэты перавод, каб вынесьці адміністрацыю туды. Паступова нарошчвалася — рэсурсы і гэтак далей — усё ý Ляскавічы. Гэткая дынаміка была відавочная ад пачатку яго дырэктарства”.

Пад пагрозай звальненьня з навуковага аддзелу і лябарант Анатоль Дамашкевіч. Ён адзіны кармілец у сям’і, жонка мусіць сядзець у хаце зь дзіцём-інвалідам. Вольга Дамашкевіч лічыць магчымае мужава звальненьне несправядлівасьцю:

“Муж прапрацаваý 32 гады. 12 навуковых артыкулаý… Прафэсійнасьць на найлепшым роýні, на ýсе рукі майстар і гэтак далей. А пасады яму тут не знайшлося. Мы думалі, учора яго звольняць, але пакуль што яшчэ невядома, як і што. Такі Новы год атрымліваецца: я не працую, дачка малодшая — інвалід, яшчэ мужа звольняць — і будзе зусім “добра”…”

На думку Іны Зенінай, звальненьне Анатоля Дамашкевіча — вялікая страта для дзейнасьці навуковага сэктару Нацыянальнага парку: “Ён практычна адзіны, хто працаваý з часоý заснаваньня ýласна запаведніка. Ён ведае ýвесь лес, ведае ýсе пробныя, стацыянарныя, навуковыя пляцоýкі. Займаýся шмат гадоý маніторынгам грунтовых водаý. Апроч яго мала хто ведае наагул, што і дзе можна ý лесе знайсьці…”

У будынку, дзе ý Тураве месьціýся раней адміністрацыйны корпус, цяпер экалягічна-адукацыйны цэнтар. Кіруе ім пляменьніца Сьцяпана Бамбізы. У адміністрацыі Нацыянальнага парку перавод адміністрацыйнага корпусу з Турава ý Ляскавічы пракамэнтавалі на ýмовах ананімнасьці гэткім чынам: “Ну, я вам зараз адкажу — а заýтра я таксама апынуся за бортам!”


Написать отзыв / комментарий / мнение на Форум сайта